ВСТУПНА КАМПАНІЯ – 2024
Рівні виконавських умінь та навичок | Шкала оцінювання | Загальні критерії оцінювання творчих здібностей вступника |
НЕЗАДОВІЛЬНО | Незадовільно | Вступник має непридатні зовнішні та фізичні дані (непропорційний склад тіла, зайва маса, фізичні вади) та медичні протипоказання; не має необхідних професійних даних (гнучкість, виворітність, підйом, розтяжка, стрибок) та хореографічної підготовки (знання з основ класичного та народно-сценічного танців); відсутні музично-ритмічні здібності, координація; не має самостійно підготовленого хореографічного етюду. |
ПОЧАТКОВИЙ | 100-109 | Вступник має недостатні зовнішні дані (непропорційний склад тіла, зайва маса, фізичні вади) та недостатні професійні дані (гнучкість, виворітність, підйом, розтяжка, стрибок). Хореографічна підготовка (знання з основ класичного та народно-сценічного танців) на слабкому рівні; низькі музично-ритмічні здібності, координація; хореографічний етюд виконано невиразно, забуває деякі фрагменти. |
110-119 | Вступник має недостатні зовнішні дані (непропорційний склад тіла, зайва маса,) та недостатні професійні дані (гнучкість, виворітність, підйом, розтяжка, стрибок); має середню хореографічну підготовку (знання з основ класичного та народно-сценічного танців); має низькі музично-ритмічні здібності, координацію; хореографічний етюд не відповідає музичному супроводу та виконаний неемоційно, невиразно, невпевнено. | |
120-124 | Вступник має недостатні зовнішні дані (непропорційний склад тіла, зайва маса,); недостатні професійні дані (гнучкість, виворітність, підйом, розтяжка, стрибок) та хореографічну підготовку (знання з основ класичного та народно-сценічного танців), має посередні музично-ритмічні здібності, координацію; хореографічний етюд відповідає музичному супроводу, але виконаний неемоційно, невиразно. | |
СЕРЕДНІЙ | 125-134 | Вступник має середні зовнішні дані (непропорційний склад тіла, зайва маса), має недостатні професійні дані (гнучкість, виворітність, підйом, стрибок) та хореографічну підготовку, не володіє знаннями з народно-сценічного танцю, елементи класичного танцю виконує з помилками; музично-ритмічні здібності та координація мають певні недоліки; хореографічний етюд відповідає музичному супроводу, виконаний емоційно, але деякі рухи невиразні, забуває деякі фрагменти. |
135-144 | Вступник має задовільні зовнішні та професійні дані; має неглибоку хореографічну підготовку, недостатньо володіє знаннями з народно-сценічного танцю, елементи класичного танцю виконує нечітко; має середні музично-ритмічні здібності, координація задовільна; хореографічний етюд відповідає музичному супроводу, виконаний емоційно, виразно, але дещо невпевнено. | |
145-154 | Вступник має задовільні зовнішні та професійні дані; має середню хореографічну підготовку, елементи класичного та народно-сценічного танців виконує, але з певними помилками; має задовільні музично-ритмічні здібності та координацію; хореографічний етюд відповідає музичному супроводу, виконаний емоційно, виразно, але дещо невпевнено. | |
ДОСТАТНІЙ | 155-164 | Вступник має середні зовнішні та професійні дані та достатню або середню хореографічну підготовку; допускає неточності у виконанні елементів класичного та народно-сценічного танців; має достатні музично-ритмічні здібності та достатньо володіє координацією; хореографічний етюд відповідає музичному супроводу, виконаний емоційно, виразно, впевнено, без помилок, але не використовуються технічні елементи. |
165-174 | Вступник має достатню хореографічну підготовку, добрі зовнішні та професійні дані, допускає неточності у виконанні елементів класичного та народно-сценічного танців; має музично-ритмічні здібності та володіє достатньою координацією; хореографічний етюд відповідає музичному супроводу, виконаний емоційно, виразно, впевнено, без помилок, але майже не використовуються технічні елементи. | |
175-184 | Вступник має добрі хореографічну підготовку, зовнішні та професійні дані; допускає неточності у виконанні елементів класичного або народно-сценічного танців; має музично-ритмічні здібності та впевнену координацію; хореографічний етюд відповідає музичному супроводу, виконаний емоційно, виразно, впевнено, але при виконанні технічних елементів виникають складнощі. | |
ВИСОКИЙ | 185-194 | Вступник має добрі хореографічну підготовку, зовнішні та професійні дані; добре виконує елементи класичного танцю, елементи народно-сценічного танцю виконує дещо невпевнено; має добрі музично-ритмічні здібності та координацію; хореографічний етюд відповідає музичному супроводу, виконаний емоційно, виразно, впевнено, технічні елементи в ньому виконані на доброму рівні. |
195-199 | Вступник має високий рівень хореографічної підготовки, добрі зовнішні та професійні дані; добре виконує елементи класичного та народно-сценічного танців; має відмінні музично-ритмічні здібності та добру координацію; хореографічний етюд відповідає музичному супроводу, виконаний емоційно, виразно, впевнено, добре виконані технічні елементи в ньому. | |
200 | Вступник має високий рівень хореографічної підготовки, відмінні зовнішні та професійні дані; на високому рівні виконує елементи класичного та народно-сценічного танців; має відмінні музично-ритмічні здібності та координацію; хореографічний етюд відповідає музичному супроводу, виконаний емоційно, виразно, впевнено, технічно виконує складні елементи в ньому. |
У зв’язку з проведенням вступного творчого випробування у дистанційно вступнику необхідно зробити відео записи запропонованих далі завдань, кожне з яких має бути записане окремим файлом у форматі МР-4, завдання № 1-3 не мають перевищувати 3 хвилини (8-9 МБ), завдання № 4 – не має перевищувати 1 хвилину (3 МБ). Відео файл має містити в назві: спеціальність «Хореографія», ОПП «Народна хореографія», прізвище та ініціали вступника. Відео має починатись з чіткого проголошенням свого прізвища, ім’я, по батькові та назви завдання (завдання, твір, автор, композитор тощо). Зображення вступника має бути у повний зріст. Вправи виконуються у танцювальній формі. Матеріали творчого конкурсу мають бути БЕЗ МОНТАЖУ!
Завдання №1. Файл № 1. Оцінка професійних даних вступника:
- відповідна фактура тіла (прийняти вільну позицію ніг, руки опущені донизу, тіло підтягнуте (точка залу 1, прямо), потім довернутись праворуч на 90° (точка залу 3, боком), ще раз довернутись на 90° (точка залу 5, спиною);
- гнучкість корпусу (вправа «Місточок»);
- виворітність (вправа «Жабка» або «Метелик»– сидячи на підлозі);
- підйом (сидячи на підлозі, з випрямленими перед собою ногами, максимально натягнути стопи. Сісти необхідно боком (точка залу 3 або 7);
- розтяжка (наявність шпагатів – подовжній на праву та на ліву ноги (сісти боком (точка залу 3 або 7) та поперечний (сидячи прямо точка залу 1).
Завдання №2. Файл № 2. Виконання елементів класичного танцю біля опори (приклад програмного матеріалу дивитись за посиланням).
Екзерсис класичного танцю (біля опори):
Завдання №3. Файл №3. Виконання елементів українського народно-сценічного танцю на середині залу. Основні елементи українського народно-сценічного танцю: «Тинок», «Вірьовочка», «Вихилясник», «Голубці».
Виконання хореографічного етюду (довільної тематики – на вибір вступника). Вступник демонструє: виразність виконання, координацію рухів, рівень технічної підготовки. Бажано надати етюду сюжетну основу та поєднати танцювальні рухи з елементами акторської майстерності. Хронометраж: до 1 хвилини. Наявність фонограми. Дозволяється використання атрибутів чи елементів костюму.
1. Василенко. К.Ю. Лексика українського народного-сценічного танцю. – 3-те вид. – Київ: Мистецтво, 1996. С. 496.
2. Василенко К.Ю. Український танець: Підручник. – Київ: ЇПКГ1К, 1997. С. 282.
3. Верховинець В.М. Теорія українського народного танцю: 5-те видання, доповнене. – Київ: Музична Україна, 1990. С. 150.
4. Гуменюк А.І. Народне хореографічне мистецтво України. – Київ: Академія наук Української РСР, 1962. С. 360.
5. Гуменюк А.І. Українські народні танці. – Київ: Академія наук Української РСР, 1962. С. 360.
6. Гуменюк А.І. Українські народні танці. – Київ: Наукова думка, 1969. С. 616.
7. Забредовський С.Г. Витоки українського танцю: навчально-методичний посібник / С.Г. Забредовський. – Київ: Центр національних культур, 2008. С.191.